zondag 6 april 2014

Pizza tonijn en mozzarella

Recept Pizza tonijn en mozzarella

'Less is more'

1 persoon (1 pizza)

30 minuten bereidingstijd



Wat heb je nodig

Koopmans mix voor pizzabodem (of een kant en klare bodem)
1 bol mozzarella, in plakjes
1 rode ui, in ringen
1 blikje tonijn, uitgelekt
1 blikje tomatenpuree
1 el rode pesto
1 el kappertjes
2 el olijfolie
bakpapier

Zo maak je het

Maak het pizzadeeg volgens de verpakking (of doe maar wat, ik doe meestal wat olijfolie, deegmix en wat water en kneed tot het lijkt op deeg). Rol het uit met een deegroller. Bestrijk de randjes van de pizzabodem met wat olijfolie. Mix de rode pesto en tomatenpuree in een bakje en bestrijk de pizzabodem met dit mengsel. Doe bakpapier op een bakplaat en leg de pizza erop. Bak de pizza alvast 10 minuten in de oven op 200 graden. Haal de pizza eruit. Doe de ui, kappertjes en tonijn erover. Doe als laatste de plakjes mozzarella erboven op. Bak nog 10-15 minuten in de oven.

Tip

Tip hoe het niet moet:
Ik heb een combi-magnetron-oven-ding. En een braadslee. Ik leg normaal bakpapier in mijn braadslee en dan kan ik daar prima een pizza in bakken. Dat ging een paar keer goed, tot ik een enorme knal hoorde. Door de hitte van de braadslee op de glazen magnetron plaat is deze uit elkaar gebarsten! Wie heeft voor mij nu een tip waar ik (goedkoop) een vervangende glazen magnetron plaat kan kopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten