vrijdag 29 augustus 2014

Pittige wortel-tomatensoep

Recept: pittige wortel-tomatensoep

"Super Soep"

2 porties

20 minuten bereidingstijd



Wat heb je nodig

1 zakje geschrapte worteltjes, gehalveerd (ongeveer 200 g)
3 (tros)tomaten, in stukjes zonder het natte spul
1 groentebouillionblokje
1 el rode curry pasta
700 ml water
staafmixer

Zo maak je het

Verhit een pan, ik gebruik zelf een braadpan, en doe de curry in de pan en bak ongeveer 2-3 minuten zodat de geuren vrijkomen. Doe dan de worteltjes erbij en hussel even door. Giet 700 ml water erbij en het bouillonblokje. Roer even door en doe de tomatenstukjes erbij. Breng aan de kook. Laat ongeveer 15 minuten koken zodat de worteltjes zacht zijn geworden. Laat de soep een beetje afkoelen voor je hem pureert.

Tip

Ik maakte dit omdat ik nog een zakje met geschrapte worteltjes over had. Soms koop ik die in een gezonde bui, maar dan heb ik uiteindelijk toch geen zin om als een konijn wortels te knagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten